Image Slider

Saç Bakım Rutinim Evde Lip Balm Yapımı Bacak Bakımı

24 Mart 2016

Kahvaltı ve Gizli Ekmekli Omletim

Merhaba zayıflama programımda beni engellemeyen kısıtlamayan tek bir öğün varsa oda kahvaltıdır.

Bende bunu abartıp süslemeye bayılıyorum.

Bu yazımda  sizlere nasıl  kahvaltı yaptığımı anlatacağım.

Öncelikle hepimizin bildiği gibi, bol proteinli ve yeşillikli olmalı .

Ben haftada 3 gün klasik türk kahvaltısı yapıp, 3 gün yulaf karışımlı kahvaltı ediyorum.

Sıkılmamak için 1 gün klasik kahvaltı, 1 gün yulaflı kahvaltı olarak uyguluyorum...




1. Klasik Kahvaltıda Yediklerim;

roka 2
2 dal maydanoz
1 yeşil biber ( acı severler acı yiyebilir)
1 domates ( kekik)
1 salatalık
3 yeşil zeytin, 2 siyah zeytin
Kibrit kutusu büyüklüğünde peynir ( az yağlı)
2 Yumurtadan hazırlanmış gizli ekmekli omlet ( Tarifi aşağıda yer alıyor)
2 dilim (sonunda) greyfurt



2. Yulaflı Kahvaltıda Yediklerim; Burada 2 tarif vereceğim sevdiğiniz tarif ile devam edebilin diye...

1- TARİF

- 4 Yemek kaşığı yada 1 küçük çay bardağı Yulaf Ezmesi
- 4 Yemek kaşığı Yoğurt yada bir küçük çay bardağı süt.
- 1 Tatlı kaşığı tarçın ( sevmiyorsanız eklemek zorunda değilsiniz ama şekeri dengeliyor)
- 1 Adet Muz ( çok sevdiğim için) Ama siz bunu dilediğiniz bir meyve ile porsiyonu bir tutarak değiştirebilirsiniz
- 1 adet kuru erik, 2 adet ceviz, 2 adet fındık, 3-4 adet siyah kuru üzüm çekirdekli olanından







Hazırlanışı; Ben yemeden 1 saat önce hazırlıyorum, çünkü içine kattığım meyve ve kuru yemişlerin tadı yoğurt yada süte geçiyor daha çok hoşuma gidiyor. 

Yoğurdu kaseme koyup içine kuru meyvelerimi ekleyip muzumu minik minik küpler halinde doğruyorum bekletiyorum, böylelikle yulaf ezmem biraz yumuşamış diğer malzemelerde yoğurda yada süte o an içinde ne varsa kasemde tadını geçiriyor ve daha lezzetli oluyor. Hepsi bu kadar afiyetle yiyebilirsiniz. Yulaf hakkında lütfen araştırma yapın nasıl faydaları var anlatamam ...



2- TARİF
- 2 Yemek kaşığı yulaf
- 1 Yemek kaşığı buğday ( Ben öncede haşlayıp dondurucuya atıyorum bolca ihtiyacım oldukça, çorba ve yulaf karışımıma ekliyorum.)
- 1 Adet rendelenmiş Elma
- 1 tatlı kaşığı toz tarçın
- 3 adet ceviz içi
- 3 adet badem içi
- 1 kahve fincanı nar taneleri. ( mevsime göre mandalina veya kayısı ekleyebilirsiniz) yada kuru meyveler ekleyebilirsiniz paketlerde ince kıyılmış karışık meyveler satılıyor tercih edebilirsiniz.
- 1 çay bardağı Su






Hazırlanışı ; Yulaf, rendelenmiş elma ve suyu mikrodalgaya uygun bir kaseye  koyup 3 dk kadar 900 derecede pişiriyorum. Eğer mikro dalga fırınınız yoksa bunu bir küçük tencere de de pişirebilirsiniz. Pişen yulaf karışımına diğer malzemeleri ekleyerek servise hazır hale getiriyorum.Tadı tıpkı aşure gibi oluyor, sevenler yada sevmeyenler olabilir ama ben alternatif sunuyorum. Bu tarifi çok sevdiğim hayran olduğum Sevgili Derya Baykal dan öğrendim haberi olmayacak belki ama onu çok öpüyorum...







Ek olarak sizlere Gizli ekmekli Omlet Tarifimi vermek istiyorum;

2 yumurtayı çırpıp içine yarım çay bardağı süt ekliyorum,
1 yemek kaşığı yulaf ya da 1 dilim tam tahıllı tost ekmeğini bunun içine atıp karıştırıyorum. 
Yapışmaz tavada arkalı önlü kızartıp afiyetle yiyorum.

Burada ekmeği niye gizlediğimi sorar gibi olduğunuzu biliyorum. 

İnanın daha doyurucu oluyor omlet artıyor daha da büyüyor ekmeği iki ısırıkta bitirip psikolojik doymaz iken omletin gözünüzü doyurduğunu göreceksiniz.

Bu tarife dilerseniz peynir ekleyebilir, tabağınızda yiyeceğiniz biberi, domatesi bu karışıma soteleyip ekleyebilirsiniz.

Ayrıca bol bol su lütfen :) bende alışmaya çalışıyorum.

Hepimize afiyet olsun.

Hoşçakalın…


26.04.2016 Tarihli Kahvaltı tabağım.




yarım salatalık
yarım domates
3 siyah, 3 yeşil zeytin.
kibrit kutusu kadar peynir
yarım dilim ekmek üzerine 1 çay kaşığı labne
1 yumurtadan baharatlı omlet ( kekik, karabiber,pul biber)
3 yaprak roka
2 tam biber.
1 çay bardağı çay 1 şekerli. ( Ben çayda şekeri asla bırakamadım malesefff)

öğle yemeğine kadar ara öğün yok çünkü su içiyorum gerek duymuyorum....






Hiç yorum yok: