Image Slider

Saç Bakım Rutinim Evde Lip Balm Yapımı Bacak Bakımı

18 Mart 2016

Manikür Zamanı

Merhaba, bugün size kendi manikür yapma biçimimden bahsedeceğim.  Aslına belki de bilmediğiniz bir şeyler söyleyemem belki ama arasından ‘bunu duymamıştım’ diyebileceğiniz bir detay vardır belkide.

Bende manikür ve pedikürümü evde yapanlardanım. Sebebi ise çocukluk arkadaşım Öznur’dan sonra adam akıllı manikür yapan bulamadım ( ki oda usta manikür, galiba çıtayı çok yüksek tuttu ) instagram hesabından takip edebilirsiniz kendisini @makeup_oznur
bulduklarım da beni kan revan içinde bıraktı…

Ben manikürümü Pazar akşamları yaparım, hafta sonu temizlik ve yıpranmalar olduğundan sonrasında daha iyi oluyor.

Hazırlığım;

Arap sabunlu, ılık su Not: Arap sabunu, içinde en az kimyasal barındıran ve en çabuk eli buruş buruş yapan deriyi yumuşatan temizleyicidir)

Et pensi, et ittirici ve kağıt törpü.

Vazelin,

Yarım limon ve karbonat,

Türk Kahvesi ve bal,




Uygulama;

Sol elimden başlayarak, tırnak diplerime tek tek vazelin sürüyorum ve Ilık su içinde elimi 5 dk kadar bekletiyorum. Burada vazelin ekstra yumuşatma sağlıyor etler daha hızlı ve daha etkili yumuşuyor.
Suda beklettiğim elimi çıkarıp tırnak diplerimle temizlenecek etleri ittirici ile ittirip, et pensim ile dikkatlice derine girmeden keserek temizliyorum. Aynı işlemi sağ elime uyguluyorum.
Ellerimi kurumaya bıraktım çünkü kağıt törpü suda beklemiş tırnaklarınızı iyice temizlemeyebilir.

Kuruyan tırnaklarımı törpünün en soft bölümlü törpü bölümü ile tırnaklarımın üst kısmının pürüzünü ve sararmış görüntüsünü temizliyorum. Sonrasında uzayan tırnaklarımı önce tırnak makası ile kısaltıp sonrasında törpünün soft kısmı ile düzeltip şekil veriyorum.

Törpü aşamasından sonra makyaj pamuğuna çay kaşığı ucu ile karbonat koyup 2 damla limon sıkıp, tırnaklarımın üstünü ovalıyorum. Bu bir nevi tırnak peelingi  görevi görüyor. Sararmış tırnakların rengini açıp, sertleştirip güçlendiriyor. Daha sonrasında bir kahve yapıyorum kendime az şekerlisinden, içerken şöyle bir instagram hesabımı kontrol ediyorum. Kahvem bittiğinde fincanımı ters çevirip tabi ki fal bakmıyorum ...  tabağa biriken telveme bir çay kaşığı bal ekleyerek karıştırıyorum.

Bu karışım ile ellerimin üst kısmına peeling işlemi yapıyorum. Güzelce ballı telve ile elimi ovalayıp ölü derilerden arınmasını sağlıyorum. Ellerimi sadece durulayıp, vazelini sürüp, gratisten aldığım Eklips marka nemlendirme eldivenlerimi takıp, mışıl mışıl sabaha kadar eldivenlerim elimde uyuyorum.




Sabah kalktığımda yumuşacık ellerime bakıp bakıp aşk yaşıyorum. Benim yöntemim bu umarım hoşunuza gitmiştir.

Hoşçakalın…


Hiç yorum yok: