Image Slider

Saç Bakım Rutinim Evde Lip Balm Yapımı Bacak Bakımı

22 Mart 2016

Zayıflama Hikayem

Kilo verme serüvenimi 1 Yazıda haftalık olarak değişimlerim ile birlikte sizler ile paylaşacağım.

Şu her uzmanın bahsettiği hepsi birbirine benzeyen tavsiyelerden biri olan; 

7 Altın kuralı uygulayarak kilo verebileceğimi umuyorum.

Sizlerin de buna şahit olmanızı istedim.

Nedir bu 7 Altın Kural

1.Kahvaltı her zaman duyduğumuz öneri değişik bir şey söylemeyeceğim. Bol proteinli yani peynirli yumurtalı artık nasıl seviyorsanız ve mutlaka yeşillikli ( maydanoz, yeşil biberli, roka, tere aklınıza ne gelirse)

2. Öğle yemeğinde sebze tükettiyseniz akşam proteinli yemek yemelisiniz yani et, tavuk ve balık bunlar yağsız ve ızgara olabilir. Sebze yemekleri yanında mutlaka ayran yada yoğurt yemelisiniz. Yoğurt doğal yaları almanıza yardımcı olur.

3. Akşam saat 18 den sonra yani 6 dan sonra asla yemek, ara öğün yok çok dayanamayacak gibi iseniz özellikle şeker hastası iseniz  1 tane meyve yada bir tutam kuruyemiş  oda saat akşam 20:00 den önce olmalı.

4. Günde 2 litre su, eğer içemiyorsanız mutlaka 1 litre ve bu süreçte idrar renginize dikkat etmelisiniz mutlaka saydam olmalı, bu işe yaradığını gösterir.

5. 28 gün fast food hayatınızda asla olmayacak sonrasında haftada 1 olabilir
Lahmacun, döner, hamburger yada benzeri hazır gıdalar.

6. Spor. Burada bahsettiğim ağırlık kaldırmalar,spor salonunda kan ter içinde kalmalar değil.
Yürümek, bir durak önce in yürü, bakkala çocuğu değil kendini gönder, merdiven kullan, evde temizliğini sen yap mümkünse, yardımcı yapıyorsa akşamları bir şeylerin ucundan sen tutuver. Kısacası hareket et…

7. Tatlı, benim çok problemim yok bu konuda sevmem tatlı ama rejim piskolojisin de tam bir tatlı manyağı oluyorum bunu da şöyle gideriyorum, kahve yanında bitter çikolata, kurutulmuş meyve, 2 top dondurma, 2 dilim baklava, az şekerli sütlaç ve benzeri hafif tatlılar. Günde bunlardan sadece bir tanesini yapıyorsun eğer tatlı sever biri isen, başka öğünde gün içinde şekerli tatlılar yasak yani şeker yasak !


Buda benim Vücut Kitle Endeksim


Kilom : 75

Boy : 1,67

Yani vermem gereken 16 Kilo  



Çıkan Sonuç aşağıda yer alıyor.








Ben 23 Mart Çarşamba bunu uygulamaya başlıyorum şu anda 75 Kg ile başlıyorum (Bu fotoğraf 22 Mart'a ait) bakalım neler olacak 1 hafa sonunda görüşmek dileğiyle….











Güncelleme : Bugün 6 Nisan 2016 çarşamba (Diet süresi 2 hafta )

Evet merhaba, bir hafta sonra güncelleme yapamadım daha doğrusu istemedim. Çünkü bir hafta çok az bir süre geldi. 2 . hafta sonu bugün tartıda aşağıdaki sonuç çıktı. 2,5 kg verdim


Şimdi anlatayım iki hafta nasıl geçti,

1- Kahvaltı bol proteinli ve yeşillikli. (Omlet,peynir,zeytin,domates,biber,salatalık) Ekmeksiz elbette.

2- Su pek içemedim, tuvalete gitmekten gına geldi, unuttum vs.
3- Çay da şekeri bırakamadım 1 tane attım ama günde 3 bardağı geçmedi, kahve şekersiz içebiliyorum ama çay ıhhhhh olmuyor yapamıyorum.
4- Öğle yemeği genelde tavuk ve sebze mutlaka yanında yoğurt
5- En önemli madde Akşam yemeği saat 5 de yedim, iş yerimde yedim çıktım eve gidince benim için yeme içme faslı kapandı sadece sigara kullandığımdan, içime baygınlık hissi gelince 1 tane ya havuç yedim yada salatalık. Akşam yemeği için bulgur pilavı ve et tercih ettim yanında salata yada yoğurt tükettim. Bazen sadece 1 Muz bir kase yoğurt yedim.
6- Hafta sonları kaçırdığım oldu yalan yok, ekmekte yedim pasta börekte, o sebeple bu kadar verdim ama midem diete alıştı öyle açım diye ağlamıyorum her şey yolunda.

Bundan böyle her hafta çarşamba günü paylaşım yapacağım bol kilo vermeler....





Güncelleme : Bugün 13 Nisan 2016 çarşamba (Diet süresi 3 hafta ) Regl Dönemi ....


Merhaba herkese,


Geçen hafta yani 8 nisan Cuma günü regl dönemine girdim bugün bitti, bu süre içinde rutin yeme içme ve alışkanlıklarımı bırakmadım, ekstra su içme problemimi biraz olsun çözdüm gibi, büyük bardak aldım anladım ki küçük bardak ve şişeden içtiğimde keyif almıyorum...


Neyse geleyim sadede, kadınlar adet döneminde şişkinlik ve geçici kilo alma olduğu gözlenmiş çünkü o dönemde zayıflama yavaşlıyor bunun sebebi ise metabolizmanın farklı çalıması, bunun için 1 kilo fazladan alma yada hiç vermeme gibi sorun yaşanabilir. Ama bu dönemde sabit kalsa yada kilo alsanız da bu dönem bitince toplu olarak kilo vereceksiniz bu sebeple moral bozmayın ve asla dietinizi bozmayın


Bugün sabah aç karınla tartıya çıktım ve sonuç aşağıda yer alıyor... 



SABİT Kalmış...




Evet yukarıda da belirttiğim gibi kilo alma veya sabit kalma olasılığı çok yüksek ama ben yine de 20 gr eksik görünüdüm :) bu haftalık benden bu kadar haftaya tekrar görüşmek dileğiyle, bol kilo vermeler ....


TAVSİYE yazısı.....

Merhaba bugün 18 Nisan 2016 Pazartesi, Çarşamba gününden bu güne uyguladığım bir kür var bunu sizlerle paylaşmak istedim.

Maydanoz ve limon kürü.  İbrahim Saraçoğlunun ısrarla her kanalda, her kitabında ağzından kaleminden düşürmediği sabah içeceği.

Maydanozu limonlayıp elbette yiyebilirsiniz ama bu miktarı aç karnına kolay kolay kimsenin yiyebileceğini düşünemiyorum.

Bu kürü, sabah aç karnına mümkünse kahvaltıdan 1 saat yada yarım saat önce içeceğiz


Hazırlanışı; 15 Dal iri maydanozu sapları ile birlikte parça parça koparıp, blendıra atıyoruz, 1 tam limonu sıkıp suyunu maydonoza ekleyip 1 su bardağı su koyuyoruz. yaklaşık 1-2 dk içecek kıvamına gelene kadar blendırdan geçiriyoruz.

Tadı gerçekten çok güzel bir nevi limonata gibi ama maydanoz sevmeyenler yemede güçlük çekenler için yani benim gibi içmek daha kolay inanın bana.

Etkileri;  Saymakla bitmez...
- İlk 3 gün üretiktir, yani vücuttan su atıyor bu kilo verdiğiniz anlamına gelmez sürekliliği önemlidir.
- Metabolizma hızlandırıyor, kilo vermenizi kolaylaştırıyor.
- Cilt problemlerine fayda sağlıyor, gençleştirip deri sarklamaları kışırışlıklara iyi geliyor
- Vücutta gizli iltihaplanmalar var ise söküyor.
- Karın, bel ve karaciğer yağlarını eritiyor.
- C Vitamini deposu
- İştah kesici özelliği var. Açlığa dayanamayan kişiler için önemli bir detay.



Güncelleme : Bugün 20 Nisan 2016 çarşamba (Diet süresi 4 hafta ) 

Sonuç 4 Hafta 4 Kilo :)







Bu hafta verdiğim maydonoz kürü tarifini her sabah uyguladım.

Yeşil Çay içmeye özen gösterdim.
Yediğim yemek rutini değişmedi.
İstediğim gibi ağır ve sağlıklı beslenerek kilo veriyorum
Önümde uzun bir yol var ve ben sabırla ilerliyorum.
Bu hafta her akşam 45 dk yürümeyi planlıyorum. Artık biraz hafiflediğim için zor olmayacaktır.

Bol kilo vermeler...

26.04.2016 Kahvaltı Rutinim....






- yarım salatalık

- yarım domates
- 3 siyah, 3 yeşil zeytin.
- kibrit kutusu kadar peynir
- yarım dilim ekmek üzerine 1 çay kaşığı labne
- 1 yumurtadan baharatlı omlet ( kekik, karabiber,pul biber)
- 3 yaprak roka
- 2 tam biber.
- 1 çay bardağı çay 1 şekerli. ( Ben çayda şekeri asla bırakamadım malesefff)


öğle yemeğine kadar ara öğün yok çünkü su içiyorum gerek duymuyorum....



Güncelleme : Bugün 27 Nisan 2016 çarşamba (Diet süresi 5 hafta ) 


Sonuç : DURAKLAMA !!!








Beden Ölçümü :




Eveeeet Merhaba arkadaşlar, aslında beklediğim bir sonuçtu sadece umudumu yüksek tuttum durmayacak kilo vermiş olacağım dedim ama sadece 1 hafta da 400 gr verebilmişim.

Elbette bunda hafta sonu kaçamaklarımın da etkisi var mesela gittim hamburger menü yedim, simit bolca tükettim çayın, kahvenin haddi hesabı yok...

Sonuç olarak moralim bozuk geldim bu sabah ama yılmadım... Şimdi metabolizmayı nasıl canlandırırım, vücudu nasıl şaşırtıp tekrar kilo vermeye başlarım onun yollarını arayacağım.

Bu da sabah kahvaltıdan bir görüntü, gördüğünüz gibi moral bozup yemeğe saldırmadım rutinime ekmeksiz devam...
























Hiç yorum yok: